Tömeges leépítést jelentett be a brit Rolls-Royce repülőgép-hajtómű gyártó és hadiipari csoport, amely az elmúlt évek termelési és gazdálkodási válságai után átfogó átalakítási programba kezdett.
A cég, amelynek ma már nincs köze a német BMW autóipari konglomerátum által birtokolt, Rolls-Royce márkanév-használati joggal luxusautókat gyártó vállalathoz, a Londoni értéktőzsdén bejelentett tervek alapján 4600 munkahelyet szüntet meg 2020 közepéig. A vállalat 55 ezer alkalmazottat foglalkoztat világszerte, közülük 26 ezret Nagy-Britanniában.
A cég elsősorban középvezetői és irodai állásokat szüntet meg, és az átszervezéstől már 2020 végéig 400 millió font megtakarítást remél.
Warren East, a Rolls-Royce vezérigazgatója a BBC rádiónak nyilatkozva csütörtökön elmondta, hogy a cég vezetési felépítése és kiszolgáló hálózata túl bonyolult, és a jelenleginél kevesebb vezetői szintre van szükség.
A vállalat 2016-os üzleti évéről 4,6 milliárd font adózás előtti veszteséget jelentett – ez volt a cég történetének legnagyobb éves vesztesége -, és bár tavaly 4,9 milliárd font nyereséget ért el, továbbra is komoly költségekkel járnak az elmúlt hónapokban felszínre került hajtóműproblémák.
A műszaki gondok a Boeing 787 Dreamliner utasszállító repülőgépekhez kifejlesztett Trent 1000 hajtóműmodellt érintik, amelyeknek egyes részegységeit idő előtti anyagfáradásos kopás miatt cserélni kell. A műszaki probléma miatt több nagy nemzetközi légitársaság, köztük a japán All Nippon Airways, az Air New Zealand, valamint a brit Virgin Atlantic és a British Airways jelenleg számos vadonatúj Boeing 787-esét nem tudja használni, és repülőgépek bérlésére kényszerül a kiesett gépek pótlására. A Rolls-Royce saját becslései szerint a probléma akár 500, már forgalomban lévő Trent 1000-es hajtóművet is érinthet.
Warren East nemrégiben a BBC rádiónak azt mondta, hogy a műszaki gondra már megvan a megoldás, de “néhány évig” eltarthat a szükséges módosítások végrehajtása a már használatban lévő hajtóműveken.
Forrás: MTI
Fotó: thenational.ae