Felgyorsulni látszik a régebbi dízel autók nagyvárosokból való kitiltása, ráadásul most már szinte az egész világból hallatják hangjukat a városok levegőjéért aggódó közemberek és a „zöldülni vágyó” politikusok.
Február végén a lipcsei bíróságon született az a Németországra vonatkozó döntés, melynek értelmében minden telepelülés maga határozhatja meg, hogy kitiltja-e a régebbi dízel személyautókat. Várhatóan óriási lökéshullámot fog okozni az autóiparban az Euro 6-nál régebbi dízel személyautók tervezett száműzése: az új autó eladásokban, a használtjárművek kereskedelmében és a gyártást támogató beszállítóiparban egyaránt. Szinte szó szerint egyik nap még azt latolgatták a szakértők, hogy a német dízelutókat érintő bejelentés után Magyarország és Kelet-Európa végleg a régi dízelek temetőjévé fog válni, a másik nap már Budapesten is szóba került a kitiltás, legalább 5 éves türelmi idővel számolva.
A dízel autó tulajdonosok mellett, a beszállítóipar szereplőinek is fel van adva a lecke, hogyan tudják tudásukat, gyártási kapacitásukat integrálni a jövőben például az újabb technológiával készülő hibridekbe, vagy kevesebb alkatrészből álló elektromos járművekbe (a Fiat-Chrysler csoport felől lehet hallani olyan híreket, hogy júniustól fokozatosan búcsút mondanak a dízel technológiának). Az biztos, hogy az autóiparban megint óriásit változik a világ, hiszen a vásárlói piac arra felé fog mozdulni, ahová a tiltás tolja őt.
Ide tartozik az is, hogy a dízelbotrány 2015-ös kirobbanása után az amerikai hatóságok keményen nekimentek a Volkswagen-csoportnak. A tengerentúlon a cég több tízezer kocsit volt kénytelen visszavásárolni, és komoly büntetést kellett fizetnie. Európában és Németországban sokkal visszafogottabban reagáltak a hatóságok. Berlin a honi ipar védelme érdekében annyit várt el az autógyártóktól, hogy hívják vissza a csalással érintett típusokat, és cseréljék ki a szoftvereket.