Az EMOSS Mobile Systems, Allison sebességváltóval fejlesztett ki egy elektromos haszongépjárművet, amely több mint 300 mérföld (482,8 km) hatótávolságra képes.
Az EMOSS Electric Vehicle with Extender Range (= E.V.E.R. azaz Elektromos Jármű Kiterjesztett Hatótávolsággal) tehergépjármű egy 120 kilowatt-órás (kWh) akkumulátor-csomagot és egy LPG motorral hajtott villamos generátort használ, hogy újratöltse az akkumulátort és elérje a maximális hatótávolságot. A járművet ezen kívül egy Allison 4500 típusú automata sebességváltóval szerelték fel és bruttó 50 metrikus tonna kombinált súlyra hitelesítették.
“Számunkra az Allison sebességváltó az egyetlen kombináció, amivel a megfelelő teljesítményt elérjük” – mondta Martijn Noordam, az EMOSS főmérnöke. “Azok a vevőink, akik vezették az Allisonnal felszerelt EMOSS teherautót 100 százalékig elégedettek vele. Soha nem hitték volna, egy start-stop ciklus igazából megcsinálható egy 30 fokos emelkedőn, ez a jármű azonban tökéletesen elvégezte a feladatot.”
Hat előremeneti sebességre beállítva teljes terhelés mellett, az Allison automata váltóra van szükség a nehéz rakományok hosszabb távú szállításához, vagy a kihívást jelentő földrajzi adottságokkal rendelkező helyeken történő navigáláshoz olyan országokban, mint Svájc, vagy Ausztria, ahol gyakoriak a hegyek és a meredek lejtők.
“Az Allison továbbra is elkötelezett a hajtáslánc fejlesztése és optimalizálása mellett a haszongépjárművek meghajtásának bármely formájával együtt” – mondta Randy Kirk az Allison termék-fejlesztésért felelős alelnöke. “Az Allison automata igazoltan azonnali és jól integrálható megoldás, ami haszongépjárművek széles skálájánál teszi lehetővé az elektronizálást.”
Az Allison automata sebességváltó kulcsfontosságú a hajtásláncban. Ez a váltó ugyanis megtöbbszörözi a nyomatékot, ezáltal kevesebb energiát von el az elektromos motortól és az akkumulátor-csomagtól. Azt is lehetővé teszi, hogy az elektromos motor a működési ciklus nagy részében egy optimális hatékonysági tartományon belül dolgozzon, ezzel csökkenti az energiafelhasználást, növeli a jármű hatótávolságát és lehetővé teszi kevésbé drága, könnyebb és kisebb komponensek használatát.
Az EMOSS a DAF karosszériára épített, Allison váltóval felszerelt E.V.E.R teherautót a tavaly novemberi eCarTec kiállításon mutatta be Münchenben, de a tervek szerint az év további részében önkéntes vásárlóknál folytatja tovább a jármű tesztelését. Az E.V.E.R. teherautón kívül az EMOSS jelenleg fejleszti az Allison váltóval felszerelt elektromos teherautóit építőipari, áruszállítási és hulladékgyűjtési célú felhasználók, valamint egyéb konfigurációk részére is.
Az elektro-mobilitásban szerzett több, mint tíz éves tapasztalatával, valamint az elektromos motorok fejlesztésében és integrálásában szerzett tapasztalataival az EMOSS a busz és teherautógyártók partnere. Saját márkanév alatt az EMOSS elektromos teherautókat, buszokat és kisteherautókat, valamint kiegészítő/akkumulátor rendszereket gyárt.