A Weiss a Jopp Automotive beszállítójaként a Porsche Macan duplakuplungos váltóval (PDK) szerelt változatához gyárt kapcsolóházakat. A kapcsolóház 14 műanyag alkatrészből áll és ezzel megteremti a kellemes váltási élményt és a gyors kapcsolás feltételét.
Manuális vagy automata váltó? Sebesség vagy kényelem? Az megválaszthatja, aki duplakuplungos váltóval felszerelt autóval közlekedik. Automata módban az ilyen váltók teljesen automatikusan működnek, manuális módban pedig villámgyorsan váltanak úgy, hogy a vezetőnek még a kuplungot sem kell használnia.
Ez azért lehetséges, mert az erőátvitelt két részhajtóműre osztották fel, melyeket a duplakuplung köt össze felváltva a motorral. Az erő így mindig egy részhajtóművön és a kuplungon halad át, közben a következő fokozat már a második részhajtóműben elő van készítve. Váltáskor az egyik kuplung nyit, a másik ugyanakkor zár. Ennek eredménye, hogy a váltás tizedmásodpercek alatt megtörténik, a vonóerő érezhető megszakítása nélkül. Dupla előny a vezetőnek, jobbak a gyorsulási értékek és csökken az üzemanyag fogyasztás. A vezető és egy duplakuplungos váltó találkozásakor precizitásról és tökéletes vezetési élményről beszélhetünk – a váltás rendkívüli gyorsaságát a vezető nem is érzékeli. Itt a váltó játssza a főszerepet.
A Jopp Automotive az autógyártás terén mindenek előtt a prémium gyártóknál a manuális, automata és automatizált váltók működésének szakértőjeként ismert. A vállalat folyamatosan fejlődik és olyan váltókat gyárt, melyeket: maximális kezelési komfort, kiváló váltási érzés, nagy működésbiztonság és előkelő megjelenés jellemez.
Jó példa erre az opcionális hétfokozatú duplakuplungos váltó a Porsche Macan-ban. A Jopp komplett megoldást szállít a váltókartól kezdve egészen a kapcsoló kábelig, mely ebben az esetben „Shift-by-Cable“ rendszerként van kialakítva. A beszállításhoz tartoznak még az elektronikai- és szenzormodulok, például mágneskapcsoló a váltó helyzet lekérdezéséhez, valamint a váltás integrálása a jármű meglévő szoftverrészébe.
Maga a kapcsolóház összesen tizennégy komponensből épül fel, amiket a Weiss Kunststoffverarbeitung GmbH & Co. KG. gyárt, az ő mérnökeik részt vettek már az alapszerkezet optimalizálásában is. A Weiss szaktekintélynek számít az olyan minőségi műszaki műanyagok feldolgozása terén, mint a PA, POM és üvegszál erősítésű műanyagok, melyek gyakran kerülnek felhasználásra az autógyártás során, motortérben – például láncfeszítőként. A Weiss a járművek belső terébe is fejleszt és gyárt alkatrészeket: állítható légbeömlőket, kabátakasztókat, oszlopburkolatokat és légzsákburkolatokat.
A Porsche Macan sebességváltásánál többek között annak a követelménynek is teljesülnie kell, hogy a működtető erők folyamatosan azonosak legyenek és az erős terhelésnek kitett területek, például a kapcsolókábel elvezetése hosszú élettartamú legyen.
Ennek megfelelő az anyagkiválasztás és a részletek tervezése is, különböző poliamidok kerültek felhasználásra, PA6 és PA6.6 részben üvegszál erősítéssel valamint POM. Szintén fontos szerepet játszott az alkatrészek tömegének optimalizálása, ahogy azt a nagyméretű alkatrészek bordázata is mutatja. Itt olyan konstrukciós és egyéb optimalizálási eljárásokat alkalmaztak, mint az FMEA és a kitöltési szimuláció, melyekben a Weiss mérnökei mindenre kiterjedő gyakorlattal rendelkeznek.
A Weiss az igen szűk toleranciával legyártott tizennégy házkomponenst a Jopp Bad Neustadt-i gyárába szállítja, ahol nemcsak fém alkatrészeket szerelnek, hanem szenzorokat és vezérléseket is integrálnak bele. A kapcsolókar és a kapcsolókábel beszerelése után az egész szerelést átfogó mechanikus és elektromos “End-of-Line” ellenőrzésnek vetik alá. A komplett váltómodul a Porsche lipcsei gyárában kerül beépítésre.
WEISS Hungaria Kft, 9028 Győr Almafa u. 8.