A nagy tömegben kiállított számlák feldolgozásán segít egy magyar startup a Doqsys, amely mesterséges intelligenciával hamarosan már egy egész cég komplett papírmunkáját képes lesz átvenni.
A technológia kapós, a Doqsys nevű vállalat számos helyi és nemzetközi SSC munkájában segít, de tervben van afrikai és dél-amerikai expanzió is. A budapesti székhelyű, gödöllői feldolgozóközponttal működő Doqsys (hivatalosan DOQSYS Business Solutions Zrt.) 2005-ben alapult, informatikai rendszerintegrátorként a vállalati beszerzés és a számlafeldolgozás területén dolgoznak. Bár informatikai vállalatról van szó, ügyfeleiknek nemcsak a szoftvereiket értékesítik, hanem komplett szolgáltatás-csomagokkal segítenek nekik.
A szolgáltatások automatizálásában mesterséges intelligencia is segíti a Doqsyst, szolgáltatásuk hozzáférhető bárhol a világon. Az informatikai megoldásaikat többek közt olyan cégek technológiáira alapozzák, mint: a felhő alapú megoldásokat fejlesztő SAP Ariba, az intelligens karakterfelismerési megoldásokat kidolgozó Top Image Systems (TIS), az időbélyegzéssel, hitelesítéssel, archiválással foglalkozó NetLock, vagy éppen a beszerzés és szállítói számlafeldolgozás automatizálására megoldásokat fejlesztő Basware.
A Doqsys a sebesség növelése mellett a számlák feldolgozásának költségeit is csökkenti: saját becslésük szerint Magyarországon egy számla feldolgozása 3000-30000 forintos kiadást jelenthet, ezt akár 1000 forint alá is le tudják vinni. A cégnek van egy egyszerűen használható kalkulátora is, eszerint (ha a fenti adatok mellett maradunk), egy évi 100 000 számlát feldolgozó vállalatnak akár 240 millió forintot is meg tudnak spórolni.
A cég célpiacai közé tartozik minden olyan ország, ahová a Kelet-Európában működő BSC / SSC (üzleti támogató központok) vállalatok szolgáltatnak. A jövőben viszont az USA, India és a Fülöp-Szigetek után további terjeszkedést terveznek: többek közt Dél-Amerikát és Afrikát is meghódítanák. Tervben van egy olyan megoldás fejlesztése is, amely nemcsak a számlákat fogja rendszerezni és feldolgozni, hanem gyakorlatilag a teljes céges papírmunkát átveszi. A robotizált intelligens információirányítási rendszer (Ri3) várhatóan szünet nélkül fogadja, értelmezi, osztályozza és irányítja a megfelelő munkafolyamatba az összes beérkező dokumentumot, ami felgyorsítja és biztonságosabbá teszi majd a papírmunkát.