A németek még a Volkswagen-botrány után határozták el, hogy magasabb fokozatra kapcsolnak, és rámennek a zéró emissziós autók készítésére, így még a nyár folyamán bejelentették, hogy az elkövetkező években 20 új elektromos modell érkezhet, az első gyártása pedig már 2018-ban megkezdődhet. Most ennek kapcsán újabb fontos bejelentés érkezett az Auditól, miszerint az Audi elektromos autók gyártását tervezik a vállalat összes gyárában, így a magyar és mexikói összeszerelő üzemben is.
Audi elektromos autók készülhetnek Győrben is
Az Audi még tavaly jelentette be, hogy az első tömeggyártott elektromos autója egy SUV lesz, mely gyártása 2018-ban a Brüsszel melletti összeszerelő üzemben indul.
Azonban a szakszervezetek nem nézték jó szemmel, hogy nem az Audi otthonában fogják gyártani az új elektromos modellt, így komoly nyomást gyakoroltak az autógyártóra, hogy mihamarabb helyezzék a gyártást Németországba.
Úgy tűnik a szakszervezetek több mint sikerrel jártak, ugyanis ma a vállalat vezetője, Rupert Stadler az ingolstadti gyárban 7 ezer munkás előtt bejelentette:
“A jövőben a vállalat összes gyárában készülnek majd elektromos autók”
A németországi Ingolstadtban és Nickelsulmban lévő gyárakon kívül (ahol egyébként 88 ezer munkás, azaz globálisan az alkalmazottak kétharmada dolgozik) az Audinak vannak összeszerelő üzemei Belgiumban, Magyarországon és Mexikóban is, sőt, a Volkswagen és Skoda gyár-hálózatán keresztül a tengerentúlon is építenek autókat.
Mindezektől függetlenül a szakszervezeti vezető, Peter Mosch sietségre szólította fel az Audi vezetőit, hogy mihamarább kezdjék meg az elektromos autók összeszerelését a német gyárakban, mivel a munkások attól tartanak, hogy elveszíthetik a versenyt az elektromos autók piacán. A munkások még az év végéig szeretnének eredményeket látni – mondta Mosch.
Az elektromotorok fejlesztése és gyártása már zajlik Győrben
Peter Kössler, az Audi Hungária Zrt. igazgatóságának elnökeként jelentette be idén májusba, hogy megkezdődik az elektromotorok és az új járműmodell, a Q3-as egyes elemeinek gyártása Győrben. Kössler akkor hangsúlyozta azt is, hogy a teljes hajtáslánc az Audi első akkumulátoros autóihoz Magyarországról kerül ki majd. Arról, hogy a magyarországi operáció elektromotorokat fog gyártani a közeljövőben még Hubert Waltl, mint az Audi igazgatótanácsának gyártásért és logisztikáért felelős tagja (ezt a pozíciót pont Peter Kössler vette át tőle idén augusztusban) beszélt Ingolstadtban tavaly novemberben. Waltl akkor hozzátette azt is, hogy akár elektromos autók gyártásához is adottak a feltételek a győri gyárkomplexumban.
Forrás: portfolio.hu