Egy nagy autóipari beszállító szerint ennyi idő múlva a német gyártók leállnak a belsőégésű motorok fejlesztésével.
Most már tényleg meg vannak számlálva a belsőégésű motorok napjai Németországban, legalábbis a Continental állítása szerint. A beszállító valószínűnek látja, hogy a VW-konszern, a BMW és a Daimler hat éven belül leállítja a benzin- és dízelmotorok fejlesztését- írja az Automotive News.
A két éve kirobbant dízelbotrány jókora csapást mért a technológiára, így hiába az autógyártók minden törekvése, hogy a hajtástípusokat még tisztábbá varázsolják, a hosszútávú versenyképesség megőrzése céljából le kell állítaniuk a fejlesztéseket. A német gyártók így teljes mellszélességgel koncentrálhatnának az elektromos hajtások és az önjáró technológia finomítására, melyek az évek során egyre nagyobb tőkeállományt igényelnek majd.
A Continental pénzügyi vezetője valószínűleg tudja, miről beszél, hiszen a beszállító a károsanyag-kibocsátó és nitrogénmérő rendszerek egyik legnagyobb gyártója, így az iparági váltás nagyban érinti.
Wolfgang Schaefer arra számít, hogy 2023-ig még érkezik egy-egy új belsőégésű motorgeneráció a német gyártóktól, ezt követően viszont már csak ezen termékek kifuttatása fogja kiszolgálni a benzines és dízeles motorral szerelt német kocsira vágyó vevőket.
A szakember ugyanakkor rossz hírrel is szolgált a fogyasztóknak, ugyanis úgy véli, a gyártók nem fognak komoly árkedvezményekkel előállni, hogy a csökkenő jelentőségű belsőégésű motorokból többet adjanak el, így jutva nagyobb bevételhez.
Ha a Continental-jóslat valóra válik, azzal a német autóipar annyiban különleges utat választana, hogy nem a hatósági szigor miatt mozdulna el komolyabban a kínálat az alternatív hajtások felé, hanem alulról, a vállalati szektorból indulna meg az önjáró változás.