Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Gépipar

SKF kiterjesztett valóság

Az utóbbi években a virtuálisvalóság-technológiák viharos sebességgel terjedtek el a globális fogyasztói piacokon. Az ipari felhasználásuk azonban korlátozott maradt, főleg annak köszönhetően, hogy csak a digitális modellhez való hozzáférést biztosították a felhasználó számára, és nem vették figyelembe a tényleges környezetet.

A vegyes valóság, illetve a valóságkiterjesztő szoftverek futtatására alkalmas készülékek megjelenésével megváltozott a helyzet, különösen az ipari végfelhasználók számára. Fredrik Magnusson, az SKF szoftverfejlesztési központjának vezetője elmagyarázta a csapat célkitűzéseit: „Képzelje el, hogy amikor szüksége van rá, valós idejű hozzáféréssel rendelkezik az SKF alkalmazástechnikai mérnöki vagy szerviztechnikusi szakértelméhez.

Az SKF-hez hasonló vállalatok számára az egyik kihívást az jelenti, hogy a piacon felismerjék és elfogadják az új digitális technológiák fejlesztésében betöltött szerepüket és szakértelmüket. Számunkra a kiterjesztettvalóság-megoldások kifejlesztése egy magától értetődő újabb lépés a digitalizálás felé vezető úton. Azonban számos fejlesztési partnerünk hagyományos “acél- és zsír” csapágyvállalatként tart számon bennünket. Kulcsfontosságú kihívást jelent számunkra, hogy szoftverfejlesztő cégként is elismerjenek.”

Elérhető közelségben a műszaki szakértelem

Az ipari végfelhasználóknak még mindig szükségük van az alkalmazástechnikai mérnökök szakértelméhez való hozzáférésre – tervezetten vagy soron kívül -, függetlenül attól, hogy milyen proaktív karbantartási lépéseket tesznek. A humán erőforrás biztosítása egyre növekvő kihívást jelent, nem utolsósorban a helyszínek közötti utazás miatt, amely sok időt elvesz a mérnököktől. A kiterjesztettvalóság-megoldások szinte teljesen kiküszöbölik ezt az alacsony hatékonyságú tevékenységet, lehetővé téve, hogy a mérnökök több időt tölthessenek közvetlenül a vevők támogatásával.

„A kiterjesztett valóság a magunk előtt látott környezetet egyesíti a technikai adatokat, az utasításokat és a valós idejű gépi teljesítményt megjelenítő digitális modellel. Amikor a fejünket balra mozdítjuk, hogy megnézzük a berendezés különböző részeit, a digitális átfedés is ehhez igazodik – megjeleníti azokat az adatokat, amelyek ahhoz szükségesek, hogy megalapozott döntéseket hozzunk és elvégezhessük a helyesbítő intézkedéseket. Ugyanakkor a látottakat megosztja a távoli helyen dolgozó SKF mérnökkel is, akivel együttműködve meghozhatjuk azokat a döntéseket, amelyek segítségével elkerülhetők a nem tervezett és költséges meghibásodások.”- magyarázta Fredrik Magnusson.

„Képzeljük el, milyen lehetőségeket teremt ez a vevők számára és számunkra is. Az üzemek közötti utazás helyett a mérnökök elérhetővé válnak anélkül, hogy elhagynák az irodát, és a korábbinál exponenciálisan több vevővel oszthatják meg a tudásukat és szakértelmüket. Ehhez csak néhány viszonylag szabványos hardverre, belső fejlesztésű szoftverre és stabil Wi-Fi kapcsolatra van szükség az üzemben.”

A kiterjesztett valóság és a többi szolgáltatás

A kiterjesztettvalóság-megoldások alkalmazása önmagában nem lesz elegendő ahhoz, hogy jelentős értéket teremtsen – sem az ügyfelek, sem a szolgáltatók számára. A valódi érték a hardverek – például a Microsoft Hololens – és az egyéb állapotfelügyeleti megoldások, az automatizált kenőrendszerek, az érzékelővel ellátott csapágyak és a nemrégiben bevezetett SKF Enlight Center programhoz hasonló felhőalapú analitikai megoldások összekapcsolásában rejlik.

„A kiterjesztett valóság eszközei sok szempontból számos lehetőséget biztosítanak. Vevőink számára lehetővé teszik az összegyűjtött nagy mennyiségű adathoz való hozzáférést, amely megfontoltabb és gyorsabb döntéshozatalt biztosít. Az SKF számára pedig lehetővé teszik a szorosabb és hatékonyabb munkakapcsolat kialakítását a vevőkkel, valamint a csapágyaink működéséről érkező adatok segítségével a hatékonyabb támogatást.” – összegezte Fredrik Magnusson.

www.skf.com

Hirdetés

További cikkek a témában