A Seat autógyár és az Aqualia vízgazdálkodási vállalat közös projektbe kezdett, hogy szennyvízből egy újtípusú alternatív üzemanyagot készítsen.
Szinte már mindennapos gondot jelent a nagyvárosok légszennyezettsége, így folyamatos tiltásokat és korlátozásokat kell bevezetni a járműhasználatra. Ennek megoldására találta ki a Seat és az Aqualia a LIFE+ Metamorfózis nevű projektjét, aminek keretében teljesen új bioüzemanyagot állítsanak elő.
A folyamat első lépéseként a szennyvizet megtisztítják, majd megerjesztik, így abból gázok keletkeznek. Ezt egy újabb tisztítási és dúsítási folyamat követi, aminek az eredményeként egy már üzemanyagként is használható gáz jön létre. A Seat mérési adatai szerint a hagyományos benzines autókhoz képest a bioüzemanyag használata esetén 80%-kal kevesebb széndioxid kerülne a levegőbe.
A két vállalat célja igazából az, hogy bebizonyítsák, még akár ilyen hatalmas léptékben, két különböző rendszerben is nagy mennyiségben hasznosítható a hulladék. Jelenleg két prototípus beüzemelését vállalták, az Umbrella-t a barcelonai szennyvíztisztító telepen, míg a Methargo-t egy állati trágyával működtetett üzemben. Ez utóbbi esetében az előállított biogáz akár közvetlenül tankolható az autóba.
Az előzetes számadatok alapján egy átlagos víztisztító telep körülbelül 10 000 000 liter szennyvizet forgat át naponta, ami nagyjából 100 000 liter biometán előállítására elegendő. Ennyi üzemanyag 150 autó napi 100 kilométeres útját biztosítja, amihez a jövőben a SEAT adja a járműveket. Összességében még 120 000 kilométernyi tesztút várat magára.
forrás: http://www.tisztajovo.hu/oko-drive/2017/03/20/a-seat-es-az-aqualia-ujitasa-szennyvizbol-uzemanyag