Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Automatizálás

A jövő gyára már kézzelfogható valóság

A jövő gyára négy falból, egy tetőből és egy csarnokaljzatból fog állni, minden más eleme egy dinamikus, vezeték nélkül kommunikáló rendszer része lesz, ahol a gépek automatikus vezérlés útján gyártják le a folyton változó, aktuális igényekre szabott termékeket. –hangzott el a Bosch Rexroth budapesti Iparági Napok rendezvényén.

Minden az érzékelők, gépek, rendszerek és folyamatok átfogó hálózatba kapcsolásával kezdődik, tehát mindazzal, ami információt nyújt az ipari környezetben. Az olyan megoldások segítségével, mint például a Rexroth IoT Gateway, néhány lépésben, akár 20 perc alatt hálózatba kapcsolhatjuk teljes gyártásunkat, az érzékelőtől kezdve a gépadatokig, és ezáltal garantált a rendszer átláthatósága és felügyelete. A gyűjtött adatokat használó állapotfigyelő megoldásokat például domain ismeretekkel párosítva a prediktív karbantartásra vonatkozó mechanizmusok extrém hatékonyak lehetnek.

AZ IPAR 4.0 ELEMEI A REXROTHNÁL

A negyedik ipari forradalom víziója valósul meg azokban az okos gyárakban, ahol az informatikai úton történő vezérlést, a termékfejlesztés és a gyártás közötti közvetlen adatcserét PLM-programok valósítják meg (Product Lifecycle Management – termékéletciklus-menedzsment). Ezeknek a segítségével az összes termékinformációt virtuálisan szimulálni lehet. A kutatási és fejlesztési folyamatokból, a virtuális szimulációkból származó összes termékinformációt egy gyártásvezérlő rendszerhez továbbítják, amely valós időben vezérli a gyártás teljes folyamatát. A hagyományos hidraulika, a pneumatika, a manuális mechanika vagy akár bármely egyéb technológia automatizálása egy digitális vezérlésen keresztül alkotja a jövő gyárát, az ehhez szükséges komponenseket, szoftvereket a Bosch Rexroth a tavaszi Hannoveri Vásáron mutatta be.“Automatizáljuk a jövő gyárát, amiben a hagyományos hidraulika, a pneumatika vagy akár a manuális mechanika automatizálása is elérhetővé válik, hiszen ezek a komponensek a jövőben digitalizált vezérlésen keresztül kommunikálhatnak. Szerencsés helyzetben vagyunk, mivel a Bosch csoport több mint 270 saját gyárában van lehetőségünk még piacra kerülés előtt az Ipar 4.0-s termékekeinket és megoldásainkat kipróbálni és továbbfejleszteni.” – emelte ki Ács István, a Bosch Rexroth Kft. ügyvezető igazgatója.

JÖVŐ GYÁRA

WE MOVE – YOU WIN

Megfelelni a növekvő digitalizáció által kiváltott igényeknek. A Bosch Rexroth közelmúltban bevezetett új szlogenje azt sugallja, hogy a vállalatot a mozgás és a mozgatás hajtja. Ez a folyamatos dinamizmus biztosít nyerő pozíciót az ügyfeleknek is a negyedik ipari forradalomban. Az új vállalati vízió megalkotását az egyre erősödő digitalizációs tendenciák indokolták; ennek látható jele az új arculat. A Bosch Rexroth utoljára 2001-ben a Bosch csoporthoz való csatlakozáskor módosította ilyen nagymértékben logóját. Az új márka “Rexroth – A Bosch Company ” egyaránt szimbolizálja a függetlenséget és a rugalmasságot, valamint a tagságot egy erős vállalati csoportban.

www.boschrexroth.hu

Hirdetés

További cikkek a témában