Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Járműtechnika

Tesztbázist épít az AVL Érden

Érden építi fel új vállalati központját és tesztbázisát  az AVL járműipari fejlesztő vállalatának hazai leányvállalata. A vállalat központi irodái mellett új tesztbázisát is Érden hozza létre 2020-ig.

Tovább bővíti magyarországi tevékenységét az AVL Hungary, a világ legnagyobb független, belső égésű, hibrid, valamint elektromos motorok és hajtásláncok fejlesztésével, szimulációjával és tesztelésével foglalkozó vállalatcsoportjának hazai leányvállalata.

A vállalat 5,7 hektáros új központjának első irodaépülete 2019 végére épül fel Érden. Az új telephely kialakításának nem csupán a cég rendkívül dinamikus bővülése az oka: a cégközpont mellett tesztbázis is épül hagyományos és elektromos tesztpadokkal. A működésének hét évtizede alatt több mint 1500 szabadalmat jegyző AVL Csoport ugyanis élen jár a motor- és járműtesztelések, továbbá a különféle hajtóműrendszerek és a legmodernebb szimulációs technológiák fejlesztésében is.

„Jól mutatja az autóipar és vállalatunk fejlődését, hogy az év végére megduplázzuk a munkatársaink számát az AVL Hungarynál. A következő években is jelentős létszámbővüléssel tervezünk, az érdi 5,7 hektáros telek pedig lehetővé teszi a további növekedést” – fogalmazott Dirk Janetzko, az AVL AUTÓKUT Kft. ügyvezető igazgatója.

A cég 15 éves története alatt élvonalbeli kutató-fejlesztő centrummá vált a hajtásláncrendszerek területén. Az AVL hazai részlegében 2010-ben még száz alatti, ma pedig már több száz munkatárs menedzsel teljes fejlesztési ciklusokat, illetve vesz részt a motortervezés, a szoftverfejlesztés, a szimuláció, a gyártástervezés, a kalibráció és a tesztpados mérés különböző fázisaiban. Kollégái kimagasló teljesítményének köszönhetően az AVL műszaki innovációi ma már öt kontinens személyautó-, nehézgépjármű-, munkagép-, vasúti és hajóiparában jelennek meg, de a műszaki innovációk a Magyarországon készülő személyautókban és haszongépjárművekben is megtalálhatók. Ugyancsak kiemelten fontos a vállalat tesztpadi és kalibrációs tevékenysége is.

Az AVL Magyarország – a belső égésű motorok tökéletesítésén kívül – egyre nagyobb figyelmet fordít a környezetkímélő elektromos és hibrid megoldásokra is. A cég budapesti központja a jövő év végéig költözik Érdre. A tesztpadok 2020-ra lesznek üzemkészek, a rá következő évben pedig már teljes kapacitással üzemel majd a központ és a tesztbázis.

Vidéken is aktív

A cég az új érdi központon kívül komoly fejlesztéseket tervez kecskeméti és zalaegerszegi részlegeiben is. Az AVL kecskeméti K+F központjában, amely 2017-ben kezdte meg működését, jelenleg az üzemanyagcellák tulajdonságaira és a súrlódásra fókuszál a kutatások többsége. A cég a közeljövőben az elektromos és önvezető mobilitás kutatására is nagyobb hangsúlyt helyez.

A következő években az AVL zalaegerszegi járműtesztközpontjának bővítését is tervezik. Az egész Európában egyedülállónak számító önvezető járművek tesztelésére is alkalmas zalaegerszegi tesztpálya építése tavaly kezdődött. Szakértők szerint óriási az igény a 250 hektáron épülő pályára, amely a tervek szerint 2020-ra készül el teljesen.

A különleges tesztpálya bármely járműdinamikai teszt elvégzésére alkalmas lesz, amellyel eltérő körülmények között is vizsgálhatják a járművek kezelhetőségét, a fékrendszerek stabilitását, a különféle utasvédelmi mechanizmusokat. Egyedülálló fejlesztés a valós városi közlekedést imitáló szimulációs környezet, a Smart City Zone, ahol valósághű épületek, kereszteződések, közlekedési lámpák és táblák között elemezhetők az önvezető autózás kapcsán felmerülő különféle közlekedési szituációk.

www.avl.com

További cikkek a témában