A FiatChrysler és a PSA bejelentette, hogy egyesülési tárgyalásokat kezd.
A FiatChrysler korábban már a Renault-val is folytatott hasonló tárgyalásokat, ez azonban a Renault nagytulajdonosai, köztük a francia állam és a Nissan miatt meghiúsult.
A Peugeot, Citroën, DS és Opel modelleket gyártó PSA csoport esetében is van közvetve 12 százaléknyi állami tulajdon, így az állammal való megegyezésre itt is szükség lesz. Mindenesetre az egyesülés, vagy akár csak egy szoros együttműködés is jelentős szinergiákat és eredménynövekedést jelenthetne. Az egyik jelentős szinergia lehetőség a kutatás és fejlesztési költségek lefaragása, hiszen 2018-ben a PSA csoport 2,5 milliárd eurót, a Fiat Chrysler pedig több mint 3 milliárd eurót költött el erre.
A PSA-val való egyesülés azért lehet egyszerűbb a FiatChryslernek, mert egyrészt itt 15 százalék helyett csak 12 százalék a francia állam tulajdonrésze, másrészt a Renault-üzletnél a Renault-val szövetségben lévő Nissannal is gondjai akadtak a Fiatnak. Értesülések szerint a francia PSA csoport felügyelőbizottsága már jóváhagyta a fúziós javaslatot az olasz-amerikai Fiat-Chryslerrel – erősítették meg párizsi források a dpa német hírügynökségnek. A The Wall Street Journal című amerikai lap jelentette, hogy a Fiat-Chrysler fúzióról kezdett tárgyalásokat a francia PSA csoporttal, s egyezségre jutottak a feltételeket illetően. A francia gazdasági minisztérium egyik forrása üdvözölte a fúzióval kapcsolatos értesüléseket, amelyeket a PSA utóbbi években történt talpra állása bizonyítékaként értékelt. Mint mondta, Franciaország tevékenyen részt akar venni az autóipar globális megerősödésében.
A két társaság termékpalettája és piacai is jól kiegészítenék egymást. Az egyesült FiatChrysler–PSA cég a világ 4. legnagyobb autógyártója lenne. A FiatChrysler piaci kapitalizációja 20 milliárd euró, a PSA csoporté 24 milliárd, így két megközelítőleg egyforma cég egyesülne, a hírek egyelőre nem együttműködésről, hanem egy közös cégről szólnak.
forrás: autopro.hu, fotó: dw.com