Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

z

Miért fontos az attribúciós modellezés az online marketingben?

Az esetek többségében a vásárlást hosszú és összetett folyamat előzi meg, a felhasználó rendszerint nem azonnal hozza meg a döntést, rendeli meg a kiszemelt terméket, hanem több online kommunikációs csatornán találkozik a figyelemfelkeltő üzenettel.

Ennek ellenére a legutolsónak – ahonnan a kattintás érkezett – tulajdonítjuk a teljes konverziós értéket. Az attribúciós modellek segítenek abban, hogy reálisabb képet kapjunk a teljesítményről, meghatározhassuk, hogy mely pontnak köszönhető a konverzió.

Használd ki az online marketingben rejlő lehetőségeket!

A digitális jelenlét a technológia fejlődésével általánossá vált. Ma már minden vállalkozás alapvető érdeke, hogy jelen legyen az interneten, így online marketingre is szüksége van. Ha úgy érzed, kevés szakmai kompetenciával rendelkezel ezen a téren, itt az ideje, hogy a siker érdekében a teljes webáruház marketinget az Adlab kezébe add!

Az online marketingben az a nagyszerű, hogy rendkívül jól mérhető a teljesítmény a különböző mutatók segítségével, aminek köszönhetően megalapozottabb üzleti és marketinggel kapcsolatos döntéseket hozhatsz.

Ehhez tisztában kell lenni olyan alapfogalmakkal, mint a konverzió, a konverziós pontok, az online csatornák és még sok egyéb. És tudnod kell, hogy létezik egy olyan keretrendszer, amely segít annak megállapításában, hogy egy-egy konverzió minek köszönhető, és milyen arányban vesznek részt a konverziós pontok és csatornák az értékesítésben.

Mi az az attribúciós modell, és mire használható?

Az online marketing jól mérhető adatokkal dolgozik, nem a szubjektív megítélésre épít, éppen ezért a teljesítmény objektív, nyugodtan támaszkodhatunk rá, amikor értékelni, fejleszteni szeretnénk vállalkozásunkat.

Az attribúciós modell meghatározza, hogy a konverziós útvonal egyes lépései milyen arányban járulnak hozzá a vásárlás megvalósulásához, vagyis mérhetővé teszi a végső kattintás megoszlását. Természetesen nem tudja pontosan megmondani, csak lemodellezi, de hidd el, elég jó megközelítést ad. Ez rendkívül fontos a kampányok megfelelő optimalizálása érdekében, hogy ne égessünk el több pénzt, mint amennyi szükséges.

Attribúciós modellek

Különböző attribúciós modelleket alkalmazhatunk, a legújabb, az AI algoritmusokon alapuló adat alapúakat, és a legtöbbek által használt klasszikus Google Analyticsben is alkalmazott szabály alapúakat. Mindegyik más értéket rendel a különböző pontokhoz és csatornákhoz, és hogy melyik az ideális, azt üzleti céljaid és az értékesítési ciklusod határozza meg.

A szabály alapúak legfőbb típusai: az első, illetve az utolsó interakciós attribútum, továbbá az utolsó nem közvetlen kattintásos, a lineráris, az időkésleltetéses, valamint a pozíció alapú modell. Ezek elemzésével árnyaltabb képet kaphatsz arról, melyik marketingcsatorna milyen megtérülést hoz, hogy dönteni tudj a sorsukról, át tudd alakítani, eredményesebbé tudd tenni a kampányaidat.


Ha feliratkozik a Műszaki Magazin Hírlevelére, sosem marad le a híreinkről! További friss híreket talál a Műszaki Magazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Hirdetés