Az első szó legyen maga a SEO, más néven keresőoptimalizálás. A webáruház-üzemeltetőknek ez az egyik legfontosabb, amivel tisztában kell lenniük. A keresőoptimalizálás célja az organikus találatok növelése, a találati listán való előbbre kerülés.
Bár sok szakember úgy tesz, mintha értene hozzá, kevés az igazán jó SEO specialista. Könnyebb ezt a területet átlátni, ha valaki ismeri az alapfogalmakat, ebben igyekszünk segítséget nyújtani ezzel a bejegyzéssel.
Milyen alappillérei vannak a SEO-nak?
Az első tartóoszlop a technikai keresőoptimalizálás, a keresőrobotokat irányító technikai háttér. A második az on-site SEO, amely maga a tartalom, ami a látogatónak megjelenik. A harmadik alappillér az off-site SEO más néven linkmarketing, amely a weboldalra mutató külső hivatkozásokból áll.
Milyen fogalmakat érdemes ismerni?
- Google Search Console
A keresőmotorok közül a legtöbben a Google-t használják. A Google számos eszközt biztosít a weboldal-üzemeltetőknek, ezek közül a legfontosabb a Google Search Console. E szolgáltatás használatával mérni lehet a honlap látogatottságát, keresőben elért helyezését, és számos javaslatot is ad a szükséges korrekciókhoz. Ellenőrizni lehet, milyen kulcsszavaknál milyen eredményt értek el az oldalak, melyik robot (felfedező, feltérképező, indexelő) találta már meg az oldalt.
- Keresőbarát URL
Egy URL akkor keresőbarát, ha tartalmazza a legfontosabb kulcsszót, amely leírja a tartalmat. A legjobb, ha beszédes az URL, a látogató már ebből is tudja, mire számíthat az oldalon. Webáruházaknál általában az URL tartalmazza a termék nevét, de sokszor a termékkategóriát vagy egy releváns tulajdonságot is.
Egy Unas webáruház bérlésével lehetősége lesz, hogy saját URL-képzési algoritmust alkalmazzon.
- Webhelytérkép
A sitemap feltöltésével valamennyire befolyásolni lehet a felfedező és feltérképező robotok működését, segíteni lehet, hogy minden aloldalt megtaláljanak.
- Meta Title és Description
Az oldal címe és leírása a keresőoptimalizálásban fontos szerepet játszik.
- Gyűjtőoldalak
A duplikált tartalom kiküszöbölésére szolgál, meg lehet adni, hogy mely oldalak azok, amelyek csak csoportosításra szolgálnak, melyiken van a tényleges tartalom.
- Robots Meta Tag
A láthatóság szabályozására szolgál, ki lehet zárni azokat az oldalakat, amelyeket nem akarunk feltérképeztetni.
- Strukturált adat
A weblapba ágyazott kód a fontos tartalmak – például termékoldalnál a termék neve, gyártója, képének linkjei, cikkszáma – kiemelésére szolgál.
- Ügyfélélmény
A keresőmotor vizsgálja, hogy az oldal mennyire mobilbarát, elemzi a látogatók valós visszajelzéseit.
Összegzés
A keresőoptimalizálást alapszinten mindenképpen fontos ismerni, egy profi webáruháznál viszont néha érdemes külső szakembert alkalmazni egy jól működő gépezet kialakításához.