Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Biztonságtechnika

Új fejlesztéssel védi a bicikliseket és a gyalogosokat a Continental

Idén nyártól válik rendelhetővé a Continental RightViu nevet viselő radaralapú kanyar-asszisztense. A haszongépjárművekhez utólagos felszerelésre fejlesztett rendszerrel a német vállalat az első beszállítóvá vált, mely olyan radaralapú megoldást kínál, ami képes megkülönböztetni egymástól a gyalogosokat és a kerékpárosokat.

continental

Gilles Mabire, a Continental Haszonjárművek és Szolgáltatások Üzletágának vezetője szerint a biciklisek, valamint gyalogosok biztonságának javítása társadalmi kötelesség. Mint elmondta, a teherautók okozta balesetek gyakran súlyosak, éppen ezért különös figyelmet fordítanak rájuk.

Georg Kliewer, az alkatrészek különleges járműveknek részleg vezetője hozzátette, meggyőződésük, hogy a rendszerük ideális a súlyos balesetek elkerüléséhez. Továbbá, ellenben a kamerán vagy ultrahangon alapulókkal, a radaros rendszer képes eldönteni, hogy az érzékelt személy egy biciklis vagy egy gyalogos-e.

Praktikus elhelyezés

A RightViu felszerelése mindössze néhány egyszerű lépésből áll, és nincs szükség kijelzőre a kabinban. A radart a külső visszapillantó tükör csatlakozási pontjára kell szerelni, így nincs szükség a karosszéria furatokkal átlyukasztására. A rendszer a jármű CAN buszát használja, és nem kell plusz kábeleket beszerelni hozzá. Az egyetlen dolog, amire figyelni kell, hogy a radart legalább kétméteres magasságban kell elhelyezni, mivel így biztosítható a megfelelő hatótávolság. Ebből következik, hogy a RightViu kistehergépjárműveken nem alkalmazható, a Continental azonban már dolgozik egy új megoldáson a szegmens számára.

A radar által megfigyelt terület a jármű oldalától négy méterig, a jármű elejétől hátrafelé pedig tizennégy méterig terjed. Ha a radartól érkező adatok alapján a RightViu szoftvere úgy érzékeli, hogy valaki a jármű mellé tévedt, a vezetőt hangalapú és vizuális figyelmeztetést kap. A Continentalnál már fejlesztés alatt van egy olyan, már a jármű gyártásakor beépítésre szánt megoldás, ami mesterséges intelligenciát használ a testtartás meghatározására.

A vezetőhöz csak a legszükségesebb információk jutnak el

Georg Kliewer azt is megosztotta, hogy nem véletlenül döntöttek a műszerfali kijelző elhagyása mellett, mivel a kerékpáros vagy gyalogos helyzetét mutató ábra sokszor irreleváns, és csak eltereli a figyelmet. Mindenesetre, ha egy megrendelő mégis szükségét érzi egy kijelző beszereltetésének, a Continental kész eleget tenni a kérésnek.

Forrás: Continental

Hirdetés

További cikkek a témában