Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Energetika

A Sicharge UC rendszer új mércéket állít az elektromos buszok rugalmas töltése terén

A Busworld 2019-en a Siemens bemutatja az elektromos buszok, tehergépkocsik és haszongépjárművek remízben vagy útközben végzett töltésére szolgáló Sicharge UC termékcsaládot.

Az 50-től 600 kilowattig (kW) a teljes teljesítményskálát lefedő Sicharge UC töltésrendszer számos csatlakozási opcióval kombinálható, mint pl. a töltőcsatlakozók vagy a járművön kívüli, illetve fedélzeti pantográfok. A járműipar magasabb feszültségszintek iránti növekvő igényének kielégítésére az állomás akár 1000 V-on is képes üzemelni, így lehetővé teszi a különböző technológiákat és akkumulátorokat alkalmazó elektromos járművek töltését, akár útközben, akár a remizben. A töltési folyamatokat a MindSphere egyik alkalmazásán keresztül lehet nyomon követni és irányítani. A MindSphere a Siemens felhő alapú, nyílt IoT operációs rendszere.

A buszok és a logisztika környezetében az elektromos járművek száma folyamatosan növekszik, és egyre fontosabb tényezővé válik a flottaüzemeltetők számára. Ennek fényében az is egyre fontosabb számukra, hogy különböző gyártók járműveit is képesek legyenek tölteni, miközben a töltési folyamatnak optimálisan be kell épülnie mindennapos műveleteikbe. A Sicharge UC portfólió kompatibilis a Kombinált Töltésrendszer (CCS) töltési szabvánnyal, így a szállítóktól függetlenül biztosítja a töltési folyamatokat. Mivel 50-től 600 kW-ig terjedő teljesítménnyel érhető el, az üzemeltetők a lehető legtöbbet kihozhatják remízükből különböző járműtípusok, pl. buszok és tehergépkocsik töltése révén.

A töltésrendszer alkalmazása tekintetében is rugalmas.

„A nap folyamán hosszú távot megtevő buszok esetében, például egyetlen töltés a remízben sok esetben nem elég”

– mondta Monique Mertins, a Siemens Smart Infrastructure Európai és Latin-Amerikai Töltési Infrastruktúra üzletágának vezetője.

„További töltési pontokra van szükség az útvonaluk mentén. Ezért fontos, hogy a töltőállomásokat különböző érintkezőrendszerekkel is össze lehessen kapcsolni, pl. a remízekben a töltéshez gyakorta használatos töltőcsatlakozókkal, valamint az út közbeni pontokon végzett töltést szolgáló pantográfokkal. A pantográf előnye, hogy a jármű teljesen automatikusan csatlakozik a töltésrendszerre, így nem kell manuálisan bedugni egy csatlakozót.” 

Az UC családba tartozó töltőállomások és pantográfok kompakt méretüknek köszönhetően nagy helyigény nélkül integrálhatók a meglévő remízekbe és külső infrastruktúrába.

A Sicharge UC portfólióval a töltési folyamatok nyomon követését és irányítását egy felhőalapú alkalmazás tudja átvenni, amely a lehető leghatékonyabbá teszi azokat. Példaként, az „okos töltés” elveit alkalmazva a rendszer csak akkor tölt, amikor a villamosenergia ára kedvező, és biztosítja, hogy a remíz ne lépje túl a beállított maximális teljesítményszintet.

Az elektromos járművek számának növekedésével a remízek mérete is növekszik. Az ilyen, magas energiakapacitású infrastruktúrák hatalmas kihívásokat fognak támasztani a hálózati áramellátással szemben.

„A megbízható és költséghatékony okos töltési infrastruktúrák biztosításához a jövőben fontos lesz, hogy az okos töltési rendszereket, mint pl. a Sicharge UC, az akkumulátorok energiáját tároló rendszerrel és intelligens terheléskezelést kínáló alkalmazással ötvözzük”

– mondta Jean-Christoph Heyne, a Siemens Smart Infrastructure Future Gridsat üzletágának globális igazgatója.

A holland VDL Bus &Coach (VDL) buszgyártó vállalat valkenswaardi Töltési Tesztközpontjában már használnak 150 kW-os Sicharge UC töltőállomásokat. A Siemens és a VDL összefogtak, hogy innovatív megoldásokat találjanak a remízben végzett töltéshez, az kapcsolódó sajtóközleményt ezen a linken olvashatja el.

További információkért a Siemens Smart Infrastructure-ről látogasson el a www.siemens.com/smartinfrastructure weboldalra

További információkért a Sicharge UC-ről látogasson el a

www.siemens.com/sichargeuc weboldalra.

Forrás: Siemens.com

Hirdetés

További cikkek a témában