Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Gépipar

Kiszámítható támogatás túl az öt év garancián

25 év FANUC alkatrészellátási garancia, Európai Javítóközpont és teljeskörű szervizszolgáltatás

A gépberuházás, legyen szó egy kis családi vállalkozásról vagy egy multinacionális vállalatról, megfontolt döntés eredménye. Olyan döntés, melyben jelentős szerephez jut a szerszámgéptől elvárt teljesítmény, a funkciók, a hatékonyságnövelés, a termelési igények, illetve a rendelkezésre állás. Mindezek mellett felértékelődik a tartósság, a javíthatóság, valamint a megfelelő garanciális- és szervizháttér jelentősége is.

A FANUC, annak érdekében, hogy partnerei elvárásainak megfeleljen, évtizedek óta a legmagasabb sztenderdek betartása mellett gyártja szerszámgépeit, vezérléseit, automatizálási eszközeit és alkatrészeit. Ezeket pedig világszerte nemcsak az új gépekre vonatkozó általános, 5 éves garanciával, hanem az élettartamra szóló alkatrészellátási garanciával kínálja. Így a felhasználók biztosak lehetnek abban, hogy az új szerszámgép nemcsak néhány éven át, hanem akár évtizedeken keresztül stabilan szolgálja majd a termelést.

Alkatrészgarancia a teljes élettartamra

Bár az 5 év gyártói gépgarancia is biztonságossá teszi a gépberuházást, a FANUC által kínált alkatrészellátási garancia még stabilabban támogatja a hosszútávú használatot. A japán gyártó ugyanis garantálja, hogy a gyártott gépekhez legalább 25 éven keresztül biztosít minden alkatrészt, eredeti gyári minőségben. Így az utángyártott alkatrészek helyett olyan FANUC alkatrészek kerülhetnek beépítésre, melyek minősége és megbízhatósága nem marad el az eredeti darabokétól.

Az alkatrészellátási garancia kulcsfontosságú a hosszútávú szervizelés során, illetve a gépfelújítások esetén is. Ezek az eredeti pótalkatrészek pedig minden felhasználó számára elérhetők, nemcsak garanciális javítások, hanem gépfelújítás, illetve egyéb meghibásodások esetén is.

Karbantartó szolgálat: a tartós minőség záloga

A FANUC világszerte, így Magyarországon is jól képzett szervizcsapattal áll az ügyfelei rendelkezésére, legyen szó hibaelhárításról vagy rendszeres, ütemezett, megelőző karbantartásról. A különféle szervizszolgáltatásokhoz testreszabott szerződések és megoldások között válogathatnak a partnerek, így elérhető a leállásokra vonatkozó különleges támogatói szolgáltatás, megelőző karbantartás, pótalkatrész-ellátási, valamint ütemezett karbantartási szerződés is. A széles portfóliót tovább bővíti, hogy teljes mértékben testreszabott karbantartási megállapodások is elérhetők a FANUC-nál. Ez utóbbiak az ügyfelek egyedi igényei szerint személyre szabott szolgáltatásokat tartalmaznak.

A karbantartó csapat az ország teljes területén elérhető, a nap bármely időpontjában rendelkezésre áll, és ugyanolyan magas minőségű munkát garantál, mint a japán gyártó. A FANUC munkatársai minden esetben eredeti FANUC alkatrészekkel dolgoznak a javítások során és a szervizkiszállásokra minden, a javításhoz szükséges alkatrészt magukkal visznek. Ezek közül csak a hiba kijavításához szükséges alkatrészek kerülnek beépítésre, a megrendelő csak ezeket fizeti ki az elektronikus szervizmunkalap alapján. Ezekből az alkatrészekből jelentős raktárkészlettel rendelkezik a vállalat Európában, illetve Magyarországon is, így a képviselet gyorsan tud reagálni a váratlan leállásokban keletkező alkatrészigényekre is.

Amikor a karbantartásnál többre van szükség: gyártói felújítás

Az alkatrészellátási-garancia leteltével, illetve a nagyértékű elektronikai egységek esetén költséghatékony és megbízható alternatívát jelent az alkatrészek felújítása. A FANUC luxemburgi Javítóközpontjában Japánban képzett szakemberek végzik a beküldött alkatrészek felújítását, legyen szó hajtásokról, szervomotorokról, alaplapokról vagy kiegészítő tartozékokról (mint a Teaching Pedant, az LCD egységek, I/O modulok).

Mihalik Zsolt, a FANUC Hungary Kft. After Sales csapatának vezetője szerint az alkatrészek felújítását világszerte, így hazánkban is szívesen választják az ügyfelek:

„Egy javítható alkatrész meghibásodásakor háromféleképpen járhatunk el: egyrészt a visszaküldött, hibás alkatrész árát jóváírjuk és egy új alkatrész árába beszámítjuk. Amennyiben az ügyfél megtartaná a felújított alkatrészt, a javítás ideje alatt egy új kerül beépítésre, később pedig pótalkatrészként raktározhatja a beküldött darabot. A nagy raktárkészletnek köszönhetően ezekkel a megoldásokkal sok esetben, már a hibabejelentés napján el tudjuk végezni a gép javítását. A harmadik esetben a javítás után az eredeti, felújított alkatrész kerül vissza a gépbe. Minden javított alkatrészen cserére kerülnek a hibás, illetve a kopó alkatrészek, valamint a sérült, hiányzó komponensek, és a kiszállítás előtt teljes tesztelésen esnek át. Költségszempontból ez utóbbi a legkedvezőbb megoldás, itt azonban számolni kell az alkatrészjavításhoz és -szállításhoz szükség idővel is.”

Az alkatrészjavítást és -felújítást többnyire elektronikai alkatrészek esetén javasolják a szakemberek, azonban újdonság, hogy idén áprilistól már a mechanikus robotcsuklók javítására is van lehetőség.

„Egyedülálló új szolgáltatásról van szó, melyet hosszú előkészületek előztek meg. A javítását végző kollégák hónapokat töltöttek a FANUC japán központjában, ahol megkapták a megfelelő képzéseket. Javítóközpontunkban rendelkezésre áll a legmodernebb technológia, hogy a FANUC-tól megszokott minőségben, teljeskörű garanciát vállalva újítsuk fel ezeket az alkatrészeket is.”

– teszi hozzá Mihalik Zsolt.

Az alkatrészfelújítási szolgáltatást azonban nemcsak a költségmegtakarítás teheti vonzóvá. A javított alkatrészekre a FANUC minden esetben gyártói garanciát ad, azonban a garanciális időszakot a beépítés időpontjától számítják:

„Abban az esetben, ha a felújított alkatrészt az ügyfél pótalkatrészként raktározza, majd a javítástól számított három éven belül a FANUC szervizeseinek közreműködésével építteti be, a gyári 12 hónap garanciaidő csak ebben az időpontban indul el.”

– fejti ki Mihalik Zsolt.

A szolgáltatás mellett szól, hogy az alkatrészek szállítása és bevizsgálása díjmentes, így abban az esetben, ha az ügyfél bizonytalan a javíthatóságot illetően, kockázatmentesen kérhet ajánlatot. Mindezek mellett a javítás egy fenntartható, tudatos lehetőség is, mellyel nemcsak alkatrészek esetén élhetnek a felhasználók. Az alkatrészjavítás és –felújítás mellett komplett gépek felújítására is van lehetőség, ezzel növelve a termelésben lévő gyártóeszközök élettartamát.

A FANUC szolgáltatásai tehát nemcsak az eladási tevékenységre terjednek ki. Olyan szolgáltatásportfólióval áll az ügyfelei rendelkezésére, amely valódi hosszútávú és költséghatékony működést, biztonságos szervizt és felújítást, illetve gyors reagálású hibaelhárítást nyújt, ezzel biztosítva a felhasználók termelékenységét. Nemcsak a beruházás pillanatában, hanem a gépberuházástól számítva hosszú évtizedeken át.

Tudjon meg többet a szervizszolgáltatásokró

Hirdetés

További cikkek a témában