Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

kiállítás

Megkérdeztük a kiállítókat 2.rész

Összefoglalónk az idei Ipar Napjai és MACH-TECH kiállításról:  KUKA,  Rother Metal, Werth, Mercanta.

Takács Lejla

marketing&PR munkatárs

KUKA Hungária Kft.

A kétévente megrendezésre kerülő MACH-TECH és Ipar Napjai kiállítás együttesre mindig nagy az érdeklődés a kiállítók és látogatók oldaláról is, nem volt ez másképp az idén sem. Úgy gondoljuk, hogy kiállításhoz fűzött reményeinket megvalósultak és sikerült elérnünk céljainkat.

Nagyon jó volt látni, hogy ennyi kiállító képviseltette magát a magyar és nemzetközi piacról. Számos ismert, nagy márka állított ki érdekesebbnél érdekesebb megoldásokat, mellettük azonban egyre több magyar kkv-val is találkozhattunk – reméljük ez a tendencia folytatódni fog a jövőben, hiszen így lehet vonzóvá tenni egy kiállítást és növelni a szakmai érdeklődők számát.

A KUKA standján számos látogató megfordult a kiállítási időszak alatt. Különböző iparágakból fogadtunk új és már jól ismert vevőket, technológiai partnereket és beszállítókat. Emellett a jövő szakemberi a különböző iskolákból és egyetemekről is szívesen érdeklődtek újgenerációs robotjaink iránt. Ez a sokszínűség mindenképpen hasznos volt számunkra.

Elmondhatjuk, hogy az idei évben a legsikeresebb termékünk a KUKA Coaster volt, ami először debütált a magyar közönség előtt. Nem is okozott csalódást hiszen közel 1300-an próbáltak ki a négy nap alatt és egy különdíjat is átvehettünk érte a Nagydíj pályázat keretében. A mottónk az idén az volt, hogy „A robotok nem csak hegeszteni, csavarozni és raklapozni tudnak!”, amit remélünk sikerült is bemutatnunk, ezáltal közelebb hozva az embereket a robotok érdekes világához.

Véleményünk és tapasztalataink szerint mindenkinek energiát és különböző erőforrásokat kell fektetnie az automatizálásba és az Ipar 4.0-ás megoldások alkalmazásába, ahhoz, hogy ne maradjon le a többiek mögött. A folyamatosan növekvő munkaerőhiány, az egyre inkább személyre szabott, egyedi termékek gyártása és a versenytársak nyomása ebbe az irányba tereli a cégeket.

www.kuka.com

Fekete Gábor

Rother Metal Kft.

Hogyan értékelik a rendezvényt, mennyire tartják sikeresnek?

Mivel rendszeres kiállítók vagyunk saját tapasztalatból mondhatjuk, hogy egy sikeres, az elmúlt évekhez képest is fejlődő kiállításon vagyunk túl.

A kiállítók összetételéről, a képviselt márkákról, iparágakról mi a véleményük?

Élvezetes volt látni a saját szakterületünkön kívüli vállalatok és márkák jelenlétét is. A partnerkapcsolatok építésében hasznos volt számunkra is, hogy szélesebb spektrumban és több országból érkeztek kiállítók.

A látogatók összetétele és száma megfelelő volt?

Örömmel fogadtuk, hogy sok ismerős, meglévő partnerünkkel találkozhattunk a standunkon, de nagy számú új érdeklődővel is megismerkedtünk.

Mely termékeikre voltak a látogatók leginkább kíváncsiak?

Az idei év slágere nálunk a Heller H 4000-es megmunkálóközpontja volt, ami kategóriájában az egyik legmegbízhatóbb és legtermelékenyebb gépnek számít.

Milyen piaci trendeket jósol a hazai beszállítói ipar számára?

Erősödő versenyre számítunk, ahol csak a legmagasabb szakmai és minőségi szintet képviselő vállalatok lehetnek sikeresek.

www.rothermetal.com

Csontos Tamás

ügyvezető

Werth Magyarország Kft.

Minden évben részt veszünk az Ipar Napjai és MACH-TECH kiállításon, 2014-ben és 2015-ben a Nagydíjat is elhoztuk. Örömmel érzékelem magának a rendezvénynek a fejlődését is. A kiállítás mindig jó színtér a kapcsolatok ápolására, építésére. Pozitívum, hogy a kiállítók számának növekedése lehetővé tette idén a nagymértékű diverzifikálást és specializálást is egyben. Ennek voltunk most tanúi, megelégedéssel.

Idén egy közös csarnokba kerültek a méréstechnikai kiállítók, ami a látogatókat orientálta és szűrte is egyben, hiszen csak olyanok jöttek, akik a témában igazán érdekeltek.

Kiállítóként aktívan veszünk részt a látogatói csoport alakításában, összetétele és létszáma tekintetében is partnereink meghívásával, és új érdeklődések ébresztésével. Meggyőződésem, hogy a többi kiállító is hasonlóképpen jár el, beleértve a Hungexpo Zrt-t, a szervezőt. Az eredmény mindkét szempont szerint nagyszerű volt, bár termékeink távol esnek a „zsúr-vekni” kategóriától, így a kézzelfogható eredmények később lesznek láthatók.

A legnagyobb érdeklődést az április végén debütált HandySCAN 3D™ hordozható kézi szkenner váltotta ki, amely a kanadai CREAFORM cég termékére. A Werth Magyarország Kft. kizárólagos képviselőként gondozza a márkát. A másodpercenként 1,3 millió mérést végző, a térhálós modellt valós időben megjelenítő, ISO 17025 hitelesítettség, a fényes felületek porozásmentesen olvasása.. mindössze néhány a világon egyedülálló koordináta mérőgép sajátosságaiból.

A HandySCAN 3D™ hordozható kézi szkenner olyan problémákra jelent megoldást, melyek régóta okoznak fejtörést sok szakmában, ezek közül csak néhányat említenék: általában a minőségellenőrzés, CAD-design, szerszám- tervezés és gyártás, összeszerelés, tesztelés, elemzés, prototípus koncepció, karbantartás-javítás, átépítés, Reverse engeneering.

Minőségbiztosításhoz alkalmazott koordináta mérőgépek értékesítésével és a kapcsolódó szolgáltatásokkal foglalkozó cégként folyamatosan figyeljük és feltérképezzük vevőink igényeit. Azt tapasztaljuk, hogy egyre inkább az automatizálási megoldásokra tevődik a fő hangsúlyt. Elégedettséggel érzékeljük a fejlődést, amely gépeladásokban is megmutatkozik.

www.werth.hu

Jalics Ádám

Műszaki üzletkötő

MERCANTA Hungária Kereskedelmi Kft.

Hogyan értékelik a rendezvényt, mennyire tartják sikeresnek?

Elégedettek voltunk a kiállítás szervezésével és lebonyolításával. Magyarországi képviseletünk az ipari termelés és szolgáltatás több szegmensébe is szállít különböző termékeket, a négy nap során alkalmunk nyílt ezt aktuális és – reményeink szerint – leendő ügyfeleink részére prezentálni.

A kiállítók összetételéről, a képviselt márkákról, iparágakról mi a véleményük?

A kiállítók és az általuk képviselt márkák a hazai és a nemzetközi ipar meghatározó szereplői. Innovatív és modern standokat, cégeket láthattunk, ismerhettünk meg.

A látogatók összetétele és száma megfelelő volt?

A látogatói létszám igazolta várakozásainkat, egyik fontos láncszeme volt értékesítési stratégiánknak az idei budapesti rendezvény.

Mely termékeikre voltak a látogatók leginkább kíváncsiak?

A gépgyártás és az autóipar részére értékesített saját gyártású, széles spektrumú DIN-rögzítőelemeink mellett, az általunk Magyarországon képviselt amerikai Rexnord-cégcsoport hajtástechnikai termékeire (ipari és mezőgazdasági görgős- és emelőláncok, műanyag- és fém szállítópálya elemek, tengelykapcsolók) is komoly érdeklődés mutatkozott, nagy számban érkeztek látogatók, akik kimondottan e termékek iránt érdeklődtek standunknál.

Milyen piaci trendeket jósol a hazai beszállítói ipar számára?

A jövőben továbbra is fő szempont lesz a gyártók minőségi termékekkel történő hosszú távú, tervezhető és biztonságos ellátása. Figyelembe véve a piaci trendek és a gyártói igények megszokottnál gyorsabb változását, a beszállítóknak még nagyobb flexibilitásra lesz szükségük a váratlan helyzetek megelőzése és megoldása érdekében.

www.mercanta.hu

További cikkek a témában