Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Járműtechnika

Globális szövetségre lép a Volkswagen AG és a Ford Motor Company

A szövetség kiaknázza a két globális járműgyártó erősségeit a versenyképesség javítása, az innováció és a vásárlók még jobb kiszolgálása érdekében

A Volkswagen AG és a Ford Motor Company ma bejelentette az első hivatalos megállapodások létrejöttét azon átfogó szövetség keretében, melynek célja az érintett vállalatok versenyképességének javítása, illetve a vásárlók jobb kiszolgálása az iparágban zajló gyors változások korában.

A Volkswagen vezérigazgatója, Dr. Herbert Diess és a Ford vezérigazgatója, Jim Hackett megerősítették, hogy a két vállalat áruszállító haszonjárművek és közepes méretű pick up-ok közös fejlesztését tervezi a globális piacokra – akár már 2022-től kezdődően. Ez a szövetség számottevő növekedést hoz a sorozatgyártás volumenében, javítja a működés hatékonyságát, és lehetővé teszi mindkét vállalat számára, hogy közös befektetésekkel fejleszthessenek ki különleges, és vadonatúj technológiákat kínáló új modelleket.

A vállalatok várakozása szerint az áruszállítók és pick up-ok terén megvalósuló együttműködés 2023-tól kezdve hoz majd magasabb, adózás előtti működési eredményt.

Emellett a Volkswagen és a Ford szándéknyilatkozatot írtak alá arról, hogy feltárják az együttműködési lehetőségeket az elektromos járművek, az önvezető járművek és a mobilitási szolgáltatások területén, és már el is kezdték a lehetőségek vizsgálatát. Mindkét vállalat kijelentette, hogy a jövőben további fejlesztési programokra is nyitottak. A két vállalat munkatársai a következő hónapok során tovább dolgoznak ezek részletein.

“A jövőben ez a szövetség mindkét vállalatnak segít majd értéket teremteni, illetve kielégíteni a vásárlók és a társadalom igényeit. Ez számottevő javulást hoz a működés hatékonyságában és segít mindkét vállalat egészségesebb működésében, emellett pedig arra is lehetőséget kínál, hogy együttműködjünk a mobilitás előttünk álló korszakának formálásában.”

– nyilatkozta Hackett.

Diess hozzáfűzte:

“A Volkswagen és a Ford a vásárlók milliónak jobb kiszolgálása érdekében hasznosítják egyesített forrásaikat, innovációs képességeiket és egymást kiegészítő piaci pozícióikat. Ezzel egy időben ez a szövetség képezi a versenyképesség javítására irányuló erőfeszítéseink alapját is.”

A szövetséget – amelynek nem képezi részét a két vállalat közti kereszttulajdonlás – egy közös bizottság felügyeli majd. Ezt a bizottságot Hackett és Diess vezeti, és mindkét vállalatból helyet kapnak benne vezető tisztségviselők.

Együttműködés az kishaszonjárművek és a pickupok területén

A Ford és a Volkswagen egyaránt sikeres haszonjármű és pick up üzletágat működtet világszerte, olyan népszerű típusokkal, mint a Ford Transit modellcsalád és a Ranger, illetve a Volkswagen Transporter, a Caddy és az Amarok.

A két vállalat együttes kishaszonjármű értékesítése mintegy 1,2 millió darabot tett ki 2018-ban világszerte, ami az iparág legnagyobb volumenű együttműködését jelentheti a gyártási darabszámok terén.

A várakozások szerint a következő öt évben mind a közepes méretű pick up-ok, mind pedig az kishaszonjárművek iránti globális kereslet növekedni fog. Ez a szövetség lehetővé teszi a vállalatok számára a fejlesztési költségek megosztását, gyártási kapacitásaik jobb kihasználását, termékeik képességeinek és versenyképességének javítását és a költséghatékonyabb gyártást, miközben a járművek továbbra is megőrzik az adott márkára jellemző karakterüket.

A szövetség keretében a Ford tervezi majd mindkét vállalat közepes méretű pick up modelljeit, amelyek várhatóan már 2022-ben megjelenhetnek a piacon. A tervek szerint a Ford tervezi az európai piacra szánt nagyobb áruszállítókat, a Volkswagen feladata pedig egy városi kisáruszállító kifejlesztése és gyártása lesz.

További cikkek a témában