Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Járműtechnika

Speciális paszta fékezésnél

Fékezésnél akkor is felléphetnek kellemetlen sivító, csikorgó zajok, ha minden alkatrész kifogástalan állapotban van.

Az ilyen zajok gyakran a féknyereg-vezetősínek területén lépnek fel, ahol a fékbetétek alaplemezei igen nagy terhelésnek vannak kitéve és rövid úton kell csúszniuk. A Klüber Lubrication vállalat pontosan erre a célra fejlesztette ki az új Klüberpaste HM 96-402 termékét. A dobfékek és tárcsafékek mozgó alkatrészeihez kínált speciális paszta használatával nem csak a kellemetlen zajképződés kerülhető el, hanem a vizes kimosással szemben is jelentős ellenálló képesség érhető el, és a termék a jelenleg használt minden EPDM-tömítéssel összeférhető.

„A tárcsafékekben a féknyereg-vezetősíneknél korábban használt megoldások sok esetben nem biztosították a kimosással szembeni szükséges mértékű stabilitást“ – fejti ki Christof Klein, a Klüber Lubrication vállalat Automotive Industry ágazatának ügyfélmenedzsere. „Ezáltal fékezésnél viszonylag hamar jelentkeznek a kellemetlen zajok. Az új speciális pasztánk kifejlesztése a Klüber Lubrication kiváló csapatmunkájának az eredménye, ami lehetővé tette, hogy teljesítsük a különböző elvárásokat ennél az alkalmazásnál. Sikeresen javítottunk a nagy hőmérsékleteken mért jellemzőkön és egyidejűleg biztosítottuk, hogy a paszta jól tapadjon, és ne mosódjon ki.“

A Klüberpaste HM 96-402 alapját fehér szilárdkenőanyagok képezik, amelyek 400 Celsius fok feletti csúcshőmérsékleteket is elviselnek. Vízben nem oldható poliglikol-olajjal kombinálva egyszerre értük el a jó tapadást és vízállóságot, valamint az EPDM-tömítőanyaggal való összeférhetőséget. Az új speciális paszta kapható az eredeti berendezésgyártóknál (OEM) történő első beszereléshez és szervizmegoldásként a járműjavító műhelyekben végzett fékbetét-cserékhez egyaránt.

www.klueber.hu

Hirdetés

További cikkek a témában