Hirdetés

Hirdetés

Járműtechnika

2-3 év fejlesztés az OE-gyári abroncsokra

A legtöbb új autó egyedi OE-gyári gumiabroncs-készlettel rendelkezik, melyeket kifejezetten az adott márkához, modellhez és típushoz terveztek.

A gyárilag felszerelt (más néven OE) gumiabroncsokat gyakran a jármű természetes tartozékának tekintjük, és nem is tudjuk, milyen hosszú folyamat áll mögöttük. Minden gyári gumiabroncs létrehozása egy mélyreható kutatási és fejlesztési fázissal indul. A tervezők és az autóipari mérnökök akár hat hónapot is eltöltenek azzal, hogy megalkossák a jármű és a gumiabroncs közötti optimális szinergiát, szorosan együttműködve az autógyártókkal. Ez az elemzési fázis kritikus fontosságú ahhoz, hogy pontos kép alakuljon ki arról, a gyári felszerelésű gumiabroncs miként járul hozzá a járművel kapcsolatos konkrét elvárások teljesítéséhez.

Tervezés és fejlesztés

Miután a gumiabroncs-tervező csapat és az autóipari mérnökök pontosan megismerték a járműgyártó elvárásait és igényeit, megkezdik az adatok elemzését és a gyári felszerelésű gumiabroncs megtervezését. Nagyjából 18-24 hónapot vesz igénybe, hogy a konkrét követelmények alapján, a személyre szabott innovációs folyamat eredményeként elkészüljön az optimális gumiabroncs. E fázis során a csoport több mint 200 teljesítménykritériumból választja ki az optimális gyári felszerelésű gumiabroncs követelményeit. Természetesen szükséges a választás, mert minden gumiabroncs fejlesztése több különféle – gyakran egymásnak ellentmondó – teljesítményjellemző kiegyensúlyozását jelenti. Ide tartoznak a következők: irányíthatóság, fékezés, gördülési ellenállás, kényelem, zaj, futófelület kopása.

Tesztelés

A gyári felszerelésű gumiabroncsok a gyártás előtt alapos tesztelésen mennek keresztül. Mérnökök és tesztpilóták kiterjedt vizsgálatoknak vetik alá a prototípusokat. Minden új gumiabroncs esetében több mint 50 teljesítményjellemzőt vizsgálnak meg például a Goodyear tesztlaboratóriumaiban.

A végtermék mintegy 200 – különböző terepen, környezetben és tesztpályán végzett – tesztvezetés, valamint csaknem 400 laboratóriumi vizsgálat, továbbá 300 000 különféle időjárási körülmények között megtett tesztkilométer eredménye.

Gyártás

Miután a gumiabroncs sikeresen megfelelt az összes teszten, és megkapta a járműgyártó jóváhagyását, végre megkezdődhet az ipari gyártási fázis. Mivel minden járműtípushoz egyedi fejlesztésű gumiabroncs készül, ez az utolsó fázis további 2-6 hónapot vesz igénybe. A gyártósorról legördülő termék több évi aprólékos tervezés, átfogó tesztelés és rendelésre történő gyártás eredménye, melynek célja az optimális vezetési élmény, valamint a megfelelő menettulajdonságok és biztonság elérése.

A Goodyear mindig arra törekszik, hogy gazdag örökségét megfelelően képes legyen ötvözni a technológiai fejlődés élvonalában betöltött helyzetével. A vállalat a jövőben a következők célokra összpontosít: fenntarthatóság növelése az ultra alacsony gördülési ellenállás (ULRR) révén és elmozdulás a fenntartható gyártási folyamatok és anyagok használata felé; jobb kezelhetőség biztosítása az ultra (ultra) nagy teljesítményű (UHP és UUHP) járművek számára; nagyobb kényelem a rezgések, zörejek és belső/külső zaj csökkentésével.

http://news.goodyear.eu.

 

További cikkek a témában