Hirdetés

Hirdetés

Járműtechnika

Siemens a New Mobility World 2017 kiállításon

A New Mobility World kiállításon az ipar képviselői közösen próbálták meg körvonalazni a mobilitás szektorokon átívelő jövőt.

Az eseményt az IAA 2017 (Frankfurti Nemzetközi Autószalon) keretében rendezték meg. A “Jövő mobilitási rendszereinek kialakítása – a megértéstől az optimalizálásig” jelmondattal a zászlaján a az aktuális alkalmazások és megoldások egész sorát mutatta be az elektromos járművek töltés-technológiája, valamint a járműveket és az infrastruktúrát összekapcsoló intelligens kommunikációs rendszerek témakörében. A Siemens olyan termékek és megoldások széles skáláját kínálja, amelyek már ma is hozzájárulnak a mobilitás jövőjének kialakításához.

A fenntartható mobilitást szolgáló töltési megoldások

A klímaváltozás elleni védelem, új piacok feltárása és a fosszilis tüzelőanyagoktól való függőség csökkentése – az elektro-mobilitás teljes témaköre óriási lehetőségeket rejt magában. A Siemens töltőállomásai révén jelentős mértékben elősegíti, hogy az elektromos járművek az energiaváltás egyik kulcsfontosságú építőelemévé váljanak. 150 kilowatt teljesítményszinten az elektromos járművek kevesebb mint 10 perc alatt megbízhatóan feltölthetők 100 kilométeres út megtételéhez elegendő energiával. Az egészen 920 voltig kalibrált feszültségszintek azt jelentik, hogy a töltőállomások kialakítása ideális az elektromos járművek jelenlegi és jövőbeni generációi számára. Az állomások képesek akár három jármű párhuzamos töltésére is a CCS, CHAdeMO és Type 2 közös töltési szabványoknak megfelelően. A Sinamics DCP, a Simatic S7 és az ECC3200 töltésvezérlő, mint a Siemens integrált ipari komponensei szavatolják a szükséges megbízhatóságot és rendelkezésre állást.

Új töltési technológia

Az új Simatic ET 200SP TM ECC töltőmodul lehetővé teszi, hogy a jelenlegi IEC 61851-1 szabvány 3. töltési üzemmódja szerint definiált, váltakozó áramú töltésre vonatkozó követelményeket összekapcsolják a Siemens automatizálási rendszereiből adódó előnyökkel. Ily módon jobban méretezhető konstrukciók alakíthatók ki, csökkenthető a szükséges telepítési helyigény, és a berendezés rugalmasan igazítható hozzá a töltési infrastruktúra céljához és helyszínéhez. A Simatic ET 200SP-be történő integrálás révén használható az elosztott beviteli/kiviteli (IO) rendszer teljes funkcionalitása, így olyan bonyolult és testre szabott megoldások is megvalósíthatók, mint például a terhelés-irányítás, az intelligens energiaelosztás vagy RFID (rádiófrekvenciás azonosításon alapuló) és HMI (ember-gép interfész) készülékek közvetlen csatlakoztatása.

A közúti rendszerek intelligens digitalizációja

Mivel a forgalom folyamatosan nő autópályáinkon és városainkban, a közúti rendszerek digitalizációja alapvetően fontos a gazdasági növekedés és az életminőség szempontjából. Ez arra késztette a Siemenst, hogy kifejlessze Sitraffic ESCoS Vehicle-to-X technológiáját: olyan intelligens kommunikációs rendszert, ami a járműveket az infrastruktúrával és a forgalomvezérlő központokkal kapcsolja össze. Ez a megoldás az előnyök széles skáláját kínálja: együttműködésre képes közlekedés-irányítási rendszerként a Vehicle-to-X javítja a közúti biztonságot és optimalizálja a forgalomáramlást, ugyanakkor csökkenti a balesetek, torlódások és forgalmi dugók előfordulásának gyakoriságát. Az ebből eredő, környezetet szennyező károsanyag-kibocsátás csökkenés az életminőség fenntartható javulását eredményezi a beépített területeken. A Vehicle-to-X az automatizált és autonóm vezetést is támogatja.

Gyorsabb fejlődés a radartechnológia segítségéve

A Siemens innovatív radartechnológiájának célja a forgalom automatizálási és hálózatosítási szintjének növelése, a forgalomáramlás javítása, valamint a veszélyhelyzetek csökkentése valós időben. Ezt az úton haladó kocsikkal közvetlenül kommunikáló radarérzékelők teszik lehetővé. Mivel ezzel a technológiával hatékonyabban, intelligensebb módon és biztonságosabban használható az infrastruktúra, a korábbinál több jármű veheti igénybe a közúti rendszert. Ezt az innovatív technológiát már jelenleg is alapos tesztelésnek vetik alá: Bajorországban az A9 autópályán tényleges működés közben vizsgálják a felszerelt korszerű, úttörő jellegű rendszereket és technológiákat. A forgalmi jelzőlámpákra telepített radarérzékelők Berlin belvárosának parkolóhelyeiről szolgáltatnak információkat, megkönnyítve az autósok számára a gyakran idegőrlő feladatnak bizonyuló parkolás műveletét.

Futurisztikus forgalmi koncepcióival a Siemens már ma lerakja a holnap mobilitási szabványainak alapjait.

www.siemens.hu

További cikkek a témában