Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Járműtechnika

Az Allison Transmission bemutatja az automata váltó fejlett technológiák következő generációját

Új kilenc-sebességes Allison automata váltó csökkentett emisszióval, továbbfejlesztett üzemanyag-hatékonysággal és fejlett stop-start képességgel

Az Allison Transmission, az Atlantában megrendezett Észak-Amerikai Haszongépjármű Kiállításon mutatta be az első kilenc-sebességes automata modelljét, melyet közepes- és nehézgépjárművekhez ajánlanak, s melyet 2020-ban kezdenek gyártani, illetve tesznek világszerte elérhetővé a vásárlók részére.

“Ezzel az új sebességváltóval az Allison folyamatos elkötelezettségét demonstrálja amellett, hogy segít elérni az üzemanyaghatékonyságra és az üvegházhatású gázok csökkentésére vonatkozó előírásokat” mondta Randy Kirk, az Allison Transmission termékfejlesztésért felelős alelnöke. “Ez a közlemény egyidőben jelenik meg a Környezetvédelmi Ügynökség GHG (üvegházhatású gázok) és Üzemanyaghatékonysági Standardok előírásainak 2. részével.”

Az Allison kilenc sebességes váltója az alacsony egyes fokozatú (mély) áttételnek és az iparág-vezető, széles skálájú áttéletelezésnek köszönhetően nagyban hozzájárul a felhasznált üzemanyag csökkentéséhez, ugyanakkor a nagyon hatékony fokozatváltások lehetővé teszik, hogy a nyomatékváltó alacsony sebességnél már egyesben lezárjon. Ezen kívül a kilenc-sebességes változat egy integrált motor stop-start rendszert is tartalmaz, amely biztosítja a váltó azonnali rendelkezésre állását és a járművet álló helyzetben tartja, míg a motort újraindul. A kilenc-sebességes modell egy sor alkalmazási terület részére jelent hozzáadott értéket, de legideálisabb az áruterítést végző teherautókhoz, bérelt-, illetve lízingelt haszonjárművekhez és iskola-buszokhoz.

“Ha kombinálják a FuelSense®-el, ami a cég szoftver és elektronikai vezérlési csomagja, valamint egyéb technológiáinkkal, melyek az üzemanyaghatékonyságot célozzák, a kilenc-sebességes váltónk egyrészt új benchmarkot teremt az üzemanyaghatékonyság és a csökkentett emisszió terén, másrészt teljesíti az Üvegházhatású Gázok Emissziós Modelljét (GEM) is” – tette hozzá Kirk úr. „Több észak-amerikai, európai és ázsiai gyártó is jelentkezett már, akik izgatottan várják, hogy értékelhessék a prototípust, amit velük együttműködve még az idén elindítunk.”

A kilenc-sebességes Allison magában hordozza a cég hatsebességes, 2000 SeriesTM sorozatának haszonjárművekben bizonyított tartósságát, ami világszerte már több mint 100 milliárd mérföld megtett utat jelent. Úgy tervezték, hogy alkalmas legyen a járműgyáraknál a korábban a hatsebességes modellekhez kialakított interface-csatlakozások használatára, megkönnyítve az integrációt a jelenlegi Allison 2000 Series váltóval gyártott járművekbe.

Amit a sofőrök tapasztalni fognak, az a még nagyobb kényelem, hiszen a kisebb fokozatoknak köszönhetően lágyabb lesz az indulás. Ugyancsak örülni fognak a finomabb gyorsításnak, ami jobb hatékonysághoz vezet.

Az Allison sebességváltók a Continuous Power TechnologyTM (Folyamatos Erőátviteli Technológia) használatával finoman többszörözik meg a motor nyomatékát, és több erőt közvetítenek a kerekekhez. Az Allison váltóval autózók jobb hatékonyságot, üzemanyagfogyasztást, kényelmet, biztonságot és működési rugalmasságot tapasztalnak, mint az automatizált manuális váltók (AMT) esetében. Az Allison sebességváltókat világszerte a minőségükről, megbízhatóságukról és általában jobb gazdasági mutatóikról ismerik. Ezt az Allison váltóval felszerelt járművek maradványértéke is mutatja, összehasonlítva azon járművekkel, melyekben manuális, AMT vagy dupla-kuplungos (DCT) sebességváltó van. 

allisontransmission.com

 

Hirdetés

További cikkek a témában