Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Járműtechnika

Okos autók informatikai biztonsága

Válaszképp az okos autók és az autóipar növekvő kiberbiztonsági kihívásaira a New Mobility World kiállításon Frankfurtban bemutatták a Secure Communication Unit-ot (SCU), azaz egy biztonsági kommunikációs egységet.

 

Az egység prototípusa képes a zavarmentes kommunikációra az autó alkatrészei között, valamint az autóval összekapcsolt infrastruktúrával.

Az autóipar a kezdetek óta élen járt az innovációban és az új technológiák beépítésében, alkalmazásában, köztük a távoli diagnosztikával, a telematikai technológiákkal, az önjáró autók fejlesztésével stb. Épp ezért az elektromechanikus alapú járművek hajtóművei, kezelőrendszere egyre több és bonyolultabb számítógépes rendszert igényel komplex érzékelőkkel, vezérlőkkel, alkalmazásokkal, alhálózatokkal, valamint olyan kommunikációs modulokkal, amelyek interaktívak más autókkal és a környezettel. Ezek a funkciók általában távolról is irányíthatóak, és emiatt egyre gyakoribb célpontjaivá válhatnak a kiberbűnözőknek.

okosautó vírusok

Okos autók lehetséges kibercsapdái

A növekvő számú harmadik féltől származó alkalmazások, az okos autókban található rendszer bonyolultsága, valamint a gyakori szoftverfrissítések megnehezítik, hogy tesztelni lehessen a teljes rendszert azért, hogy minden hibát, backdoor-t kiküszöbölhessenek a rendszerfejlesztők. A SCU szerepe, hogy az okos autók biztonságosak legyenek, függetlenül attól, hogy a milyen külső féltől származó szoftvereket és rendszereket használ az autógyártó. A SCU egy kommunikációs vezérlőegység, amely csatlakozik az autó több alhálózatához és biztonságos átjáróként ellenőriz minden bejövő és kimenő kommunikációt. Szigorú biztonsági protokolljával a SCU megelőz minden „nem kívánt” kommunikációt a különböző egységek között valamint szoftvere biztosítja a megfelelő kapcsolatot az autó hálózatával.

A termék saját operációs rendszert (KasperskyOS) használ, amelyet kifejezetten beágyazott rendszerekre fejlesztettek és a szigorú kiberbiztonság követelményeknek megfelelően. A KasperskyOS eltávolítja a lehetséges nem dokumentált funkciókat, ezáltal csökkenti a kibertámadások kockázatát. Például ha egy illetéktelen kód van beágyazva, akkor nem lehet azt végrehajtani, mert alapértelmezés szerint a nem dokumentált parancssor teljesítése tilos. Egyéb összetevője a Kaspersky Security System, amely többek között meghatározza a különböző komponensek közötti interakció jellegét.

„A modern személygépkocsi ökoszisztémája egyre összetettebb és interaktívabb, ezért cseppet sem meglepő, hogy aggályok merülnek fel mind a fogyasztók, mind a gyártók körében az informatikai biztonság kapcsán. Míg a lehetőségek és az előnyök nyilvánvalóak, de még mindig nagy az igény, hogy az autóipari rendszerek biztonságosak legyenek. A SCU prototípus megalkotása egy nagy előrelépés az autók biztonságos kommunikációjának biztosítása érdekében.” – mondta Andrey Doukhvalov, a Kaspersky Lab Future Technologies and Chief Security Architect divíziójának vezetője.

A platform biztosítja az egyedi, testreszabott alkalmazások fejlesztését, lehetővé téve az autógyártók számára, hogy egyedi hardvereszközöket fejlesszenek ki saját autó portfoliójukhoz. A SCU szabadon elérhető az OEM (Original Equipment Manufacturer), ODM (Original Design Manufacturer), a rendszerintegrátorok és a szoftverfejlesztők számára világszerte.

Az AVL-ről

Az AVL (www.avl.com) a világ legnagyobb független vállalata, amely főként fejlesztéssel, szimulációs- és vizsgálati technológiával (hibrid- és belső égésű motorok, sebességváltók, elektromos meghajtás, akkumulátorok és szoftverek) foglalkozik személygépkocsik, teherautók és nagy motorok számára. Az AVL világszerte több mint 8.600 alkalmazottat foglalkoztat.

www.kaspersky.com

Hirdetés

További cikkek a témában