Hirdetés

Hirdetés

Gépipar

FANUC – Egyedi igények gyorsabb kiszolgálással

A FANUC új, Európai Konfigurációs Központja biztosítja a hatékonyabb ügyfélkiszolgálást.

A FANUC Europe Corporation, amely a világ egyik élenjáró gyártója a CNC vezérlőrendszerek, robotok és gyártógépek gyári automatizálása terén, legújabb stratégiai lépéséről számol be: központosítja az európai termék testreszabást és logisztikát a luxemburgi Conternben található új központban (CDC), hogy az eddiginél is rövidebb szállítási határidőket vállalhasson. Interjú Andrea Scammacca-val, az Európai Ellátási Lánc vezetőjével.

A három üzleti divízió – a FANUC FA, a FANUC Robotics és a FANUC Robomachines – egyesítése és a háromféle ERP-rendszer azt követő sikeres integrációja óta a FANUC felméréseket végzett, hogy megtalálja a legjobb helyet az európai termék-testreszabás központosítása számára. A vállalat a Luxemburgi Nagyhercegséget választotta, mint optimális helyet, mivel Európában központi helyen található, továbbá ideális az egyensúly a vásárlók elhelyezkedése, a szállított árumennyiség, a szállítás, a munkaerő- és raktározási költségek között. Andrea Scammacca, az európai ellátási lánc vezetője interjút adott a jövőbeli kilátásokkal kapcsolatban.

FANUC - Egyedi igények gyorsabb kiszolgálással

Andrea Scammacca – Európai Ellátási Lánc vezetője

MM: Milyen tevékenységeket fog végezni az új CDC Conternben?

A.S.: A fő tevékenység a termékek standard testreszabása az európai vásárlók igényeinek megfelelően. Az európai tervezés tekintetében a tevékenység központja Contern lesz, amely mellett rugalmasan lehetővé tesszük leányvállalatainknak, hogy helyben eset-specifikus testreszabást vállaljanak a vásárlók sürgős igényeinek kielégítésére. További elsődleges fontosságú tevékenységek közé tartozik az európai készletkezelés, kielégítendő az évi több mint 10000 robot és szerszámgép forgalmazását.

MM: Hogyan illeszkedik a CDC a FANUC ellátási láncába és milyen értékkel gazdagítja azt?

A.S.: Manapság a rengeteg új technológia révén az üzlet minden eddiginél jobban felgyorsult. Az Európai Testreszabási és Disztribúciós Központ szilárd és stabil összeköttetést biztosít a japán székhelyünk és 29 európai irodánk között. Átszerveztük disztribúciós rendszerünket úgy, hogy a CDC-központból közvetlenül küldjük ki vásárlóinknak a könnyen testre szabható rendeléseket, ahelyett, hogy főleg a helyi létesítményekből biztosítanánk az ellátást. Így lerövidül az átfutási idő és új mércét állítunk fel az ágazatban. Véleményem szerint a különféle termékekből álló stabil készlet, a lehetőségek és a nagy szakértelemmel rendelkező, több nemzetiségű személyzet által jobb lesz a belső folyamatok hatékonysága és a vásárlói élmény.

MM: Milyen hatása lesz ennek a stratégiai lépésnek az európai piacra nézve?

A.S.: Az átszervezés révén az európai vásárlók előnyt kovácsolnak a páratlan szolgáltatásból. A kapacitás kiegyensúlyozásával a készletkezelési műveletek úgy lesznek kialakítva, hogy kínálatunk időben kövesse a kereslet ingadozásait. A keresletet a szezonális csúcsidőszakokban, például nyáron vagy az év végén is hatékonyabban ki tudjuk elégíteni. Másik fontos tényező a szabványosítás. Szakértő főállású munkatársaink következetesen kezelik az európai rendeléseket azáltal, hogy szabványosított folyamatokat követnek a csomagolástól kezdve a dokumentációig. Röviden szólva: a vásárlóknak változatlan minőségi színvonalú termékeket nyújtunk Európa-szerte. Érdemes azonban kiemelni, hogy ez a tevékenység soha nem lesz teljesen központosítva, mivel a rugalmas szolgáltatás nyújtását tartjuk szem előtt, így helyi irodáink alkatrészkészleteiket felhasználva gyors, lokális megoldásokat is tudnak nyújtani bizonyos termék konfigurációs esetekben. 

MM: Minden termékkategóriában konzisztens szállítást és ellátást biztosítanak?

A.S.: A teljes termékválasztékban szabványosíthatjuk az ellátást kiváló előrejelzési rendszerünknek és annak köszönhetően, hogy jelentős funkciók – nevezetesen a termék-testreszabás, a készletkezelés és a rendelések kiszállítása – Conternben összpontosulnak. Arra ösztönözzük vásárlóinkat, hogy csatlakozzanak előrejelzési rendszerünkhöz – meglátják, mennyivel csökkenthető a FANUC termékek szállítási ideje. Egyes esetekben már kevesebb, mint 4 hét alatt ki tudjuk szállítani a fő standard nagyteljesítményű robotokat, ami a jövőben még gyorsabb lesz.

www.fanuc.eu

 

FANUC - Egyedi igények gyorsabb kiszolgálással

További cikkek a témában