Hirdetés

Hirdetés

Járműtechnika

Elektromos postakocsikat vásárol a Royal Mail

Világunk annyira felgyorsult, legyen szó a technikáról vagy magáról az általános életvitelről, hogy a legtöbben nem képesek tartani az iramot – főleg, ha vállalatokról beszélünk, ahol a technológia lecserélése hosszadalmas és pénzigényes feladat. Így van ez a brit királyi postával is, a Royal Mail-lel.

Tekintve, hogy a teljes Egyesült Királyság területéről beszélünk, nem túl meglepő, hogy a Royal Mail csomagszállító flottájában több, mint 49.000 furgon van. Ezek kivétel nélkül benzinesek vagy dízelesek voltak, egészen múlthét szerdáig. Ugyanis akkor forgalomba helyeztek kilenc, teljesen elektromos furgont. A járműveket az Arrival gyártja, és különböző méretben, valamint eltérő hatótávolsággal vásárolta meg őket a Royal Mail. A többnyire 160 kilométeres hatótávval rendelkező, “brit piros” színű és 100% cuki furgonokkal most már bárki találkozhat Londonban.

A kilenc furgont sok ideig tesztelte a Royal Mail, majd végül meg is vásárolta a brit Arrival-tól. Az autógyártó állítólag képes évente 50.000 járművet készíteni a Banburyben található gyárában, ahol az önvezető-kész autókat 100 százalékig robotok rakják össze.

Azonban a Royal Mail nem kizárólag az Arrival elektromos furgonjaira hajt. A posta a sikerese februári tesztüzemet követően kötött egy 100 járműről szóló szerződést a Peuget-val is. A francia gyár hamarosan le is szállítja a megrendelt furgonokat, hogy azok még idén decemberben munkába állhassanak.

Persze ez továbbra is csak 109 furgon a 49.000-ből, ami a teljes flotta 0,2 százaléka. Nem kétséges, hogy idővel a Royal Mail összes postakocsija elektromos lesz, ahogyan már azt is láthatjuk, hogy nem kifejezetten egy gyártótól fogja berendelni a furgonokat. Korábban megírták, hogy a pletykák szerint a Tesla következő dobása nem az elektromos kamion lehet, hanem egy teljesen elektromos teherszállító furgon.

Sokan már akkor felismerték a lehetőséget, hogy vajon miért dönt így a Tesla – már persze, ha a pletykák igaznak bizonyulnak. Amellett, hogy a mai teherautók hatótávját még nem nagyon tudják megközelíteni elektromos teherautókkal, a kisebb méretű és távolságú teherszállításnak is hatalmas a piaca, mégsem koncentrálnak erre az elektromos autókat is gyártó cégek. Így lényegében a Teslának kapóra jöhet egy 49.000 egységből álló flotta lecserélése, és ebből valószínűleg ők sem szeretnének kimaradni.

Forrás: www.tisztajovo.hu   www.futurism.com

További cikkek a témában