Hirdetés

Hirdetés

IT

Tapintás a virtuális valóságban

Még egy eszköz, amivel hihetőbbé válik a virtuális valóság. A Dexta Robotics kesztyűjével a virtuális tárgyak nagysága és keménysége is érzékelhető lesz.

A virtuálisvalóság megjelenítéséhez szükséges szemüvegek, sisakok egyre fejlettebbek, ám a beviteli eszközök még bőven gyerekcipőben járnak. Hiába nyújt szinte 100%-ig realisztikus élményt a látvány, a kontrolleres vagy kézmozdulatos vezérlés még elmaradott fázisban van.

Ez változhat most, mivel egy kínai startup cég, a Dextra Robotics több mint 20 prototípust követően végre bemutatta a legújabb fejlesztésű mechanikus kesztyűjét, a Dexmót, ami új szintre emeli a virtuális valóságot. Azonkívül, hogy a felhasználó interakcióba lép a virtuális tárgyakkal, az adott objektum nagyságát és keménységét is érzi.

VR kesztyűA sok kicsi robotkarból álló kesztyűbe bújva a karok pont akkora ellenállást fejtenek ki a felhasználó ujjára, ami a fogott tárgy érzetét idézi elő. Például egy szimulációs gumikacsa esetében ugyanolyan erőhatást ad vissza a Dexmo, mintha egy ruganyos, finom objektum lenne a kezünkben.

A piacra kerülés részleteivel igen fukarul bánik a cég, egyelőre csak pár darab készült szoftverfejlesztők számára. A valódi megjelenésről és árról egyelőre nem lehet tudni semmit, de annyi bizonyos, hogy a hétköznapi felhasználók csak nagyon sokára próbálhatják ki a speciális kesztyűt.

Forrás: http://www.origo.hu/techbazis/20160824-gumikacsa-vr-kesztyu-robotika-virtualis-valosag.html

További cikkek a témában